Tuesday, September 2, 2008

Időmenedzsment több szempontból,..

Főlök a levemben, egyszerűen nem tudok, nem bevállalni egy kihívást, nem belevágni egy új ötletbe… Tudom, hiba, nagy hiba, de ez vagyok én egy szétszórt bohém.

Ismerős a számodra is az érzés?!

Egyre többet olvasok az időről, határidő-kezelésről és kipróbálok saját praktikákat most már egyre több sikerrel. Szerintem nem, véletlen foglalkoztat egyre többünket a hatékonyság fokozás. Többek közt egy remek aktuális cikk Vida Ági (gazdagmami.hu) tollából.

Számomra kicsit mások a prioritások főleg mióta Manherzt József online célkitűző kurzusán tanultakat alkalmazom.

Be kell valljam nagyon jó szolgálatot tesz a notesz, egy papírlap, egy diktafon, illetve egy ilyen funkcióval bíró mobil illetve pendrive. Haladva korral, nem utolsó mentsvár egy PDA, esetleg a klasszikus menedzserkalkulátor, de…

Valahol mégis úgy érzem az alapok a legfontosabbak, mivel többségünk nem örökölte meg a célkitűzést, életvezetést ezt felnőttként kell magunkévá tennünk. Fontossági sorrendet kell felállítani, ez kétségkívül megkerülhetetlen, ha saját magunk uraként akarunk élni

Számomra ez ott kezdődött, amikor Doubravszky György a bagolyvar.hu tulajdonosa egy interjúban gyökeresen megváltoztatta az élethez, és a magamhoz való szemléletemet. Kulcskérdés komolyan szembenézni a jelenemmel és a jövőmmel.

Doubravszky György kérdése a (minden)nap kérdése:

Mit tennél, ha csak egy hét lenne hátra az életedből?!

Mond Te mit tennél? Komolyan szembe tudsz nézni ezzel a kérdéssel? – Egyáltalán mersz, akarsz?!

6 comments:

Piros said...

Erről a kérdésről egy film jutott eszembe, amit tavasszal játszottak nálunk a mozikban. A címe: Bakancslista. Mindenkinek nagyon ajánlom. Szerintem, ez egy alapfilm.

FreeChoice Magazine said...

Piroska,

Nem láttam a filmet, de hallottam róla...

Valóban TE például összírtad az álomlistád?

Nem csak vadvizievezésre gondolok ;)

Piros said...

Igen, van álomlistám, de én inkább úgy hívom, hogy célfüzet. Mindent beleírok, amit szeretnék elérni, feltüntetve benne azt is, hogy mikorra tervezem a megvalósítását. Azt szeretem a legjobban, amikor kipipálhatom őket. :) Igaz, hogy egyik-másik nem úgy valósult meg, mint ahogy elképzeltem, ezért igyekszem most már minél konkrétabban leírni, hogy mire is vágyom. Pár hónappal ezelőtt láttam először vágyvideót. Elsősorban vizuális típusoknak ajánlanám, mert ezek segítségével még inkább szem előtt lehet tartani a céljainkat, hiszen ha valaki elkészíti a saját vágyvideóját, akkor ott a saját álmai, céljai szerepelnek egy számára kellemes zene kíséretében. Nagyon nagy energiát tud adni az egész napra, ha ébredés után ezzel kezdjük a napot. Van egy oldal is, ahol ehhez minden segítséget megkaphatunk, a www.vagyvideo.hu.

FreeChoice Magazine said...

Köszi a linket! ;)

"igyekszem most már minél konkrétabban leírni, hogy mire is vágyom"
- Kulcskérdés! Mármint, hogy minél határozottabb cél lebegjen az orrod előtt. Nem csak határozott, de legyen annyira életszerű, hogy elhidd, de minimum annyira hogy motiváljon!

FCM

LiziM said...

" Főlök a levemben" dél-alföldi vagy? :) anyósomék használják így ezt az igét. fől, nől. mikor először hallottam csak hegyeztem a fülem. Igaz, ők meg nem tudják, hogy mi a lábtó és a dikó. (létra, ágy /sezlon, sezlony)

FreeChoice Magazine said...

LiziM,

Nem vagyok délalfődi! ;)

Érdekes észrevétel, egyébként a sezlont, nálunk sezlonyként használják.

Főlök, te hogy mondanád?

FCM

ui.: még mindig nem sok mindent tudunk rólad! :(